Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017

ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ ΝΙΚΟΥ ΓΚΑΤΣΟΥ ΣΤΗΝ ΑΣΕΑ



Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017
9ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας
Αφιέρωμα στον Νίκο Γκάτσο. ΕΥΓΕ

    Μόνο στην Ελλάδα και ίσως κάπου αλλού στη Μεσόγειο ακόμη, μπορείς να δεις κάτι παρόμοιο.
    Το δικό μου χρέος. Ένα κείμενό μου με θέμα: « Νίκος Γκάτσος, ο Κοινωνιολόγος ακόμη και ο Πολιτικός».
    Το δεύτερο η συμμετοχή μου σε μία πανελλήνια εκστρατεία για την δημιουργία ενός ποιητικού λογοτεχνικού άλσους που θα φέρει το όνομά του στην Ασέα της Αρκαδίας. Θα περιλαμβάνει οπωσδήποτε μια νέα προτομή, ένα άγαλμά του που θα του μοιάζει. Η σημερινή είναι ξένη με το πρόσωπο και την αύρα του.
    Μια συμβουλή μου. Γίνετε επιλεκτικοί. Διαβάστε Νίκος Γκάτσος « Φύσα αεράκι φύσα με μη χαμηλώνεις ίσαμε» , Εκδόσεις Ίκαρος.
    Καμιά φορά σκέφτομαι ότι ίσως ο τεσσαρακοστός παππούς μου – για να χρησιμοποιήσουμε τον τρόπο που μετρούσε τον χρόνο ο Μανώλης Ανδρόνικος – από την Τραπεζούντα της Αρκαδίας λίγο πιο κάτω από την Ασέα, ίσως γνωρίζονταν με τον δικό του. Οι Τραπεζούντιοι της Αρκαδίας δεν δέχθηκαν να γίνουν Μεγαλουπολίτες και έφυγαν στην Τραπεζούντα του Ευξείνου. Γράφουν γι’ αυτά ο Παυσανίας, ο Ηρόδοτος πριν.
                                        
                                                               Μιχάλης Χαραλαμπίδης